Szlakiem dawnej kolei – suplement

Tylko czy aż 16 km brakuje do pełni szczęścia aby w niedalekiej przyszłości Namysłów zyskał kolejowe połączenie z Opolem?

Kto dojeżdża z różnych powodów do Opola drogą wojewódzką nr. 454 samochodem lub autobusem odczuwa duży dyskomfort z powodu złego stanu technicznego tej drogi, powtarzających się zwolnień przez mijane miejscowości oraz dużego natężenia ruchu od miejscowości Kup zmuszającego do ograniczenia prędkości max. do 50 km/h. Tak jak wspominałem w poprzednim poście podobny stan techniczny jak linii kolejowej Jełowa – Dąbrowa Namysłowska był na linii Opole – Kluczbork . Jednak dzięki determinacji Obywatelskiemu Komitetowi Obrony Kolei mieszkańcy Kluczborka dojeżdżają dziś bezpiecznym środkiem komunikacji tj. szynobusami.

Również w pobliskiej Oleśnicy w woj. dolnośląskim dzięki zaangażowaniu samorządowców i miłośników kolei, PKP PLK S.A. zapisały w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych kwotę 10 mln.zł. na roboty rewitalizacyjne tak aby już niedługo nowoczesne szynobusy mogły mknąć z szybkością 80 km/h do Kępna w woj. wielkopolskim. Linia ta podobnie jak większość lokalnych linii kolejowych została zamknięta w 2002 roku przez PKP PLK S.A. ze względów ekonomicznych. Kto jechał drogą do Sycowa nieraz wzrokiem szukał stacji kolejowej obok przejazdu kolejowego gdyż podobnie jak ma to miejsce w Dąbrowie Namysłowskiej samosiejki kompletnie zasłaniają dworzec kolejowy.

Obecny stan linii Dąbrowa Namysłowska – Murów nie pozwala na prowadzenie ruchu kolejowego. Nie może to jednak być argumentem żeby nie podjąć żadnych działań w samorządzie wojewódzkim w kwestii pozyskania funduszy z kolejnej perspektywy finansowej. Przedstawiam naszym czytelnikom fotorelację z pięknego przyrodniczo nieczynnego odcinka kolejowego Dąbrowa Namysłowska – Pokój. Dla nie znających tego szlaku podpowiem że dawno temu kursowały tam pociągi. W okolicach Krogulnej pociąg jechał na grobli przez odcinek 800 m . Po obu stronach rozciągają się stawy hodowlane.
Również obiekty inżynierskie na tej linii należą do niespotykanych obecnie na innych szlakach min.mostem kratownicowym nad rzeką Stobrawa.

10514354_1160352637323833_7546639511435130722_o 10680034_1160353133990450_304356501712569401_o 10914841_1160352917323805_7295636622417003246_o 10986635_1160351500657280_2660083449374679718_o 11055253_1160351967323900_547132782276755253_o 11223984_1160351177323979_39376074390042017_o 11224849_1160353533990410_1149276023887513981_o 11412058_1160353607323736_1806027291812598717_o 11696633_1160353550657075_7510797501367703205_o 11698767_1160353337323763_7723161115787808353_o 11698864_1160353500657080_3926142375457397732_o 11700978_1160353260657104_1433876285022467201_o 11713749_1160352277323869_3477551997797005133_o 11717553_1160353010657129_7513807604884760053_o 11722060_1160351710657259_3317586771474078054_o 11722075_1160351717323925_7962474349813230026_o 11722389_1160352903990473_862439876121197088_o 11728754_1160353693990394_1138559464363477504_o 11728833_1160352403990523_5190602140271518083_o 11731597_1160351890657241_8146453006386059720_o 11741109_1160351377323959_6270515316936723144_o 11754378_1160352950657135_6109612110829537889_o 11754661_1160352100657220_345474097093671150_o 11754844_1160353530657077_1138272305033791660_o 11754886_1160352470657183_8679809347550567032_o 11754922_1160352260657204_6086206219058054421_o

Dodaj komentarz