Tylko czy aż 16 km brakuje do pełni szczęścia aby w niedalekiej przyszłości Namysłów zyskał kolejowe połączenie z Opolem?
Kto dojeżdża z różnych powodów do Opola drogą wojewódzką nr. 454 samochodem lub autobusem odczuwa duży dyskomfort z powodu złego stanu technicznego tej drogi, powtarzających się zwolnień przez mijane miejscowości oraz dużego natężenia ruchu od miejscowości Kup zmuszającego do ograniczenia prędkości max. do 50 km/h. Tak jak wspominałem w poprzednim poście podobny stan techniczny jak linii kolejowej Jełowa – Dąbrowa Namysłowska był na linii Opole – Kluczbork . Jednak dzięki determinacji Obywatelskiemu Komitetowi Obrony Kolei mieszkańcy Kluczborka dojeżdżają dziś bezpiecznym środkiem komunikacji tj. szynobusami.
Również w pobliskiej Oleśnicy w woj. dolnośląskim dzięki zaangażowaniu samorządowców i miłośników kolei, PKP PLK S.A. zapisały w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych kwotę 10 mln.zł. na roboty rewitalizacyjne tak aby już niedługo nowoczesne szynobusy mogły mknąć z szybkością 80 km/h do Kępna w woj. wielkopolskim. Linia ta podobnie jak większość lokalnych linii kolejowych została zamknięta w 2002 roku przez PKP PLK S.A. ze względów ekonomicznych. Kto jechał drogą do Sycowa nieraz wzrokiem szukał stacji kolejowej obok przejazdu kolejowego gdyż podobnie jak ma to miejsce w Dąbrowie Namysłowskiej samosiejki kompletnie zasłaniają dworzec kolejowy.
Obecny stan linii Dąbrowa Namysłowska – Murów nie pozwala na prowadzenie ruchu kolejowego. Nie może to jednak być argumentem żeby nie podjąć żadnych działań w samorządzie wojewódzkim w kwestii pozyskania funduszy z kolejnej perspektywy finansowej. Przedstawiam naszym czytelnikom fotorelację z pięknego przyrodniczo nieczynnego odcinka kolejowego Dąbrowa Namysłowska – Pokój. Dla nie znających tego szlaku podpowiem że dawno temu kursowały tam pociągi. W okolicach Krogulnej pociąg jechał na grobli przez odcinek 800 m . Po obu stronach rozciągają się stawy hodowlane.
Również obiekty inżynierskie na tej linii należą do niespotykanych obecnie na innych szlakach min.mostem kratownicowym nad rzeką Stobrawa.